Drži, da so elektri?ni avtomobili še vedno dragi, vendar je na voljo kar nekaj olajšav, sicer za pravne osebe, s pomo?jo katerih se nakup elektri?nega vozila spla?a. Razvoj elektri?ne mobilnosti je tudi v Sloveniji povezan s spodbudami pri nakupu elektri?nih vozil, obetajo pa se še nekatere pozitivne spremembe.

Dejstvo je, da je sprejetje elektri?ne mobilnosti mo?no povezano s spodbudami pri nakupu elektri?nih vozil. Ljudje se pa? odlo?amo glede na stanje v lastnem žepu in ?e se odlo?evalci tega zavedajo, so tudi rezultati lahko dobri. Dober primer so recimo Norveška, Islandija, Švedska, Nizozemska in Finska, kjer je stopnja elektri?ne mobilnosti izredno visoka prav zaradi odlo?nih spodbud s strani države. In kakšne so te spodbude? Cela vrsta jih je – od ekoloških subvencij, do oprostitev davka na dodano vrednost, davka na kredit ali leasing, oprostitev pla?evanja cestnin in še kaj bi se našlo.


Kaj pa pri nas?

Kar zadeva podjetja, so avtomobili, ki jih poganja elektrika, dav?no gledano za poslovne uporabnike že zdaj pravzaprav zelo ugodni. Pa pri tem ne mislimo le na ekološke subvencije, ki so, gledano z zornega kota skupne cene lastništva, zelo nizke. Precej bolj se pozna dejstvo, da podjetja lahko elektri?na vozila upoštevajo kot 40% investicijsko olajšavo (podobno kot tovorna vozila), kar ni zanemarljiv znesek. Druga prednost je obra?unana boniteta za osebno rabo. Ta je pri elektri?nih vozilih 5x manjša od bonitete pri klasi?nih avtomobilih z notranjim izgorevanjem, s ?emer se bruto pla?a zaposlenega, ki uporablja zeleno vozilo, pri vsakomese?nem obra?unu bonitete za osebno rabo poviša le za 0.3% nabavne vrednosti in ne 1.5% kot pri klasi?nem avtomobilu na notranje izgorevanje. In ?e zdaj seštejemo subvencijo, nižji davek na dobi?ek podjetja in nižji dvig bruto pla?e zaradi bonitete, so privar?evani zneski lahko res veliki. Tudi do polovice nabavne vrednosti vozila.


A to olajšav še ni konec. V Državnem zboru je bila pravkar sprejeta novela Zakona o DDV, s katero se uveljavlja izjema od omejitve pravice do odbitka DDV pri nabavi motornih vozil, ?e so ta namenjena opravljanju dejavnosti dav?nega zavezanca. Do sedaj je bil odbitek vstopnega DDV za osebne avtomobile mogo? le, ?e jih je družba uporabljala za svojo primarno dejavnost (avtošola, taksi služba…), v noveli zakona pa bo veljalo, da ni pomembno za kakšno dejavnost se vozilo uporablja, ampak je odbitek DDV dovoljen v celoti od vseh vozil, ki kumulativno izpolnjujejo naslednja dva pogoja - da je motorno vozilo brez izpusta ogljikovega dioksida in da vrednost motornega vozila z vklju?enim obra?unanim DDV in drugimi dajatvami ne presega 80.000 evrov. Je pa potrebno opozoriti, da pravne osebe od zdaj naprej niso ve? upravi?ene do eko subvencij. A ker so te nižje od zneska DDV, je elektri?ni avtomobil za podjetja še vedno precej cenejši kot za fizi?ne osebe. ?e na primer nov elektri?ni avtomobil stane 50.000 €, lahko kot podjetje zanj zahtevate vra?ilo DDV, kar znese 9015 €, tako da vas bo vozilo stalo le še 40.985 €, kar je 18 odstotkov manj, ?e bi upoštevali le subvencijo (3500 €), pa le 7 odstotkov manj.


A nabavna cena avtomobila je le eden od elementov skupnega stroška lastništva. Pri izra?unu je potrebno prišteti še cenejšo pogonsko energijo, cenejše vzdrževanje, nižje bonitete, olajšave pri cestnini, pa tudi višjo prodajno vrednost rabljenih elektri?nih vozil,…

Celoten projekt je lahko še bolj zanimiv, seveda odvisno od števila vozil, ?e se podjetje odlo?i tudi za lastno son?no elektrarno, saj s tem privar?uje tudi pri ceni na pogonske energije. Ve? o samooskrbi za podjetja lahko preberete tukaj.